Montessori aktivitelerinde çeşitli hedefleri bir araya getirebilirsiniz. Yukarıdaki resimlerde hem duyusal hem matematiksel hem de ince motor beceri hedefleri tek bir aktivitede birleştirilmiştir.
Çocuklar makarnaları renklere göre ayrırken aslında Montessori'nin duyusal ve matematiksel çalışmalarını, yani "ayrıştırma ve gruplama"yı yaparlar. Amaç, beyni daha organize düşünmesi ve bilgi alma yolları yaratması için eğitmektir. Nesneleri renk ve şekillerine göre sıralama ve ardından eşleştirme yapma, görsel algı ve düşünme becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Kategorize etmeyi ve sınıflandırmayı öğrenmek, hafıza becerilerine de yardımcı olur. Nesneleri sıralarken, çocuk onları benzerlik ve farklılıklarına göre ayırmayı öğrenir. Karşılaştırma yaparken, çocuklar bir nesnenin bir özniteliğe sahip olup olmadığını belirler. Sınıflandırma ve sıralama etkinlikleri, çocukların bir dizi düşünme becerilerini geliştirmelerine ve daha sonraki problem çözme için temelleri oluşturmalarına yardımcı olur. Bir diğer hedef ise İnce motor becerileri geliştirmek için boncukları ipe geçirmek, çocukların farklı büyüklükteki boncukları kavradıkları için ellerindeki küçük kasları güçlendirmeye yardımcı olur. Her bir boncuğu ipe dikkatlice geçirme süreci boyunca çocuk el-göz koordinasyonu, motor kontrol ve konsantrasyon geliştiriler. Aynı zamanda bu aktivitede, beyin iki elin ve parmakların hareketlerini koordine etmeye yardımcı olduğu için beynin iki lobunuda çalıştırmaya yardımcı olur. Çocuklar ayrıca yaratıcılıklarını da geliştirirler.